wtorek, 4 marca 2014

Zabawka z filcu - Książeczka edukacyjna

Książeczka edukacyjna z filcu - Alfabet

Dziś zakończyłam kolejną zabawkę, tym razem inspiracja przyszła z wcześniej już wspomnianej książki - Filcowy zawrót głowy. Uszyłam książeczkę edukacyjną do nauki alfabetu. Jest to dopiero część pierwsza, zawiera więc literki od A do E. Planuję uszyć jeszcze kilka takich książeczek aby był cały alfabet.
Książeczka składa się ze strony tytułowej, na której są literki w niej zawarte oraz ma 3 kartki, a na każdej z nich literka drukowana, pisana oraz obrazek zaczynający się na daną literkę. Cała książka powstała oczywiście z filcu, wszystkie elementy są przyszyte muliną.
Praca nad książką była bardziej pracochłonna niż przypuszczałam, ale końcowy efekt mi się podoba:) Najciężej było powymyślać co uszyć na jaką literkę, dużo problemu miałam z literką E, bo ekierka jest za mało charakterystycznym przedmiotem, a eukaliptus może znajdować się poza zasięgiem słownikowym 5cio latka, który będzie korzystał z książeczki. W końcu po dłuuugich procesach myślowych wpadłam na pomysł, że elfa poznają przecież wszystkie dzieci, mam nadzieję że tak będzie:)
A oto ona - książeczka:
Książeczka z filcu
A to poszczególne kartki książeczki:

7 komentarzy:

  1. to jest po prostu " Elementarz".

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetny pomysł na bezpieczną zabawkę, i do tego z pożytkiem! Podoba mi się.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe!! a kolorystycznie również oko przyciąga :)
    Gratuluję pomysłu no i oczywiście wykonania !

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością takie zabawki są fajne i to w szczególności dla młodszych dzieci. Ja również jestem zdania, że bardzo fajne zabawki można dostać w https://modino.pl/alexander gdzie ja właśnie tam chętnie je kupuję.

    OdpowiedzUsuń